Należy pamiętać że konosament to papier wartościowy i w przypadku zagubienia oryginałów konosamentów, wydanie towaru lub kontenera zostaje wstrzymane przez przewoźnika (lub armatora, spedytora) do momentu dostarczenia oryginałów konosamentu.
Zagubienie oryginalnych konosamentów wymaga podjęcia dodatkowych skomplikowanych i długotrwałych działań przez załadowcę eksportera i przedstawienia zabezpieczeń lub długotrwałych gwarancji bankowych przewoźnikowi (armatorowi w celu wydania kontenera) towaru, odbiorcy bez prezentacji oryginalnych konosamentów.
FAQ
1. Wybór gestii transportowej – FOB czy CIF w imporcie?
2. Co oznacza sformułowanie door-to-door?
3. Jak przebiega proces realizacji transportu?
4. Jakie są podstawowe dokumenty handlowe wymagane do odprawy celnej w imporcie?
5. Jakie są podstawowe dokumenty handlowe wymagane do odprawy celnej w eksporcie?
6. Co oznacza pojęcie „okres wolny od opłat za demurrage i detention”?
7. Co oznacza skrót ETD/ETA?
8. Jakie są ograniczenia wagowe w ruchu drogowym w Polsce?
9. Na czym polega konsolidacja przesyłek?
10. Co to jest pozwolenie przywozu (licencja importowa)?
11. Jakie są rodzaje ubezpieczeń transportowych CARGO?
12. Co to jest towar o znaczeniu strategicznym?
13. Co oznacza skrót ADR?
14. Jakie towary określamy mianem towarów niebezpiecznych?
15. Co to jest Dokument SAD?
16. Co to jest Dokument EUR 1?
17. Co to jest Dokument T2L?
18. Co to jest Karnet ATA?
19. Co to jest Rejestr EORI?
20. Co to jest fumigacja?
21. Jakie są rodzaje opakowań drewnianych?
22. Jakie opakowania nie podlegają fumigacji?
23. Jakie jest oznakowanie opakowania które zostało sfumigowane?
24. Co to jest oznakowanie CE oraz deklaracja zgodności produktu?
25. Co to jest konosament?
26. Co zrobić w przypadku zagubienia konosamentu?
27. Co to jest SeaWayBill?
28. Co to jest Telex Release?