FAQ
1. Wybór gestii transportowej – FOB czy CIF w imporcie?
2. Co oznacza sformułowanie door-to-door?
3. Jak przebiega proces realizacji transportu?
4. Jakie są podstawowe dokumenty handlowe wymagane do odprawy celnej w imporcie?
5. Jakie są podstawowe dokumenty handlowe wymagane do odprawy celnej w eksporcie?
6. Co oznacza pojęcie „okres wolny od opłat za demurrage i detention”?
7. Co oznacza skrót ETD/ETA?
8. Jakie są ograniczenia wagowe w ruchu drogowym w Polsce?
9. Na czym polega konsolidacja przesyłek?
10. Co to jest pozwolenie przywozu (licencja importowa)?
11. Jakie są rodzaje ubezpieczeń transportowych CARGO?
12. Co to jest towar o znaczeniu strategicznym?
13. Co oznacza skrót ADR?
14. Jakie towary określamy mianem towarów niebezpiecznych?
15. Co to jest Dokument SAD?
16. Co to jest Dokument EUR 1?
17. Co to jest Dokument T2L?
18. Co to jest Karnet ATA?
19. Co to jest Rejestr EORI?
20. Co to jest fumigacja?
21. Jakie są rodzaje opakowań drewnianych?
22. Jakie opakowania nie podlegają fumigacji?
23. Jakie jest oznakowanie opakowania które zostało sfumigowane?
24. Co to jest oznakowanie CE oraz deklaracja zgodności produktu?
25. Co to jest konosament?
26. Co zrobić w przypadku zagubienia konosamentu?
27. Co to jest SeaWayBill?
Jeśli załadowca ma zaufanie do odbiorcy lub uregulował on już należności za towar, to wtedy zamiast wydruku oryginałów Bill of Lading (B / L) w formie papierowej można wystawić konosament zwany SeaWayBill (SWB) lub Express Bill of Lading (Express B/L). Jest to konosament, który nie musi być drukowany w formie papierowej w oryginałach, przesyłany i deponowany u przewoźnika w porcie przeznaczenia. Może występować w formie elektronicznej lub jako plik PDF. Kontener lub towar zostanie natychmiast zwolniony i wydany odbiorcy na podstawie jego dyspozycji.28. Co to jest Telex Release?