FAQ
-
1. Wybór gestii transportowej – FOB czy CIF w imporcie?
-
2. Co oznacza sformułowanie door-to-door?
-
3. Jak przebiega proces realizacji transportu?
-
4. Jakie są podstawowe dokumenty handlowe wymagane do odprawy celnej w imporcie?
-
5. Jakie są podstawowe dokumenty handlowe wymagane do odprawy celnej w eksporcie?
-
6. Co oznacza pojęcie „okres wolny od opłat za demurrage i detention”?
-
7. Co oznacza skrót ETD/ETA?
-
8. Jakie są ograniczenia wagowe w ruchu drogowym w Polsce?
-
9. Na czym polega konsolidacja przesyłek?
-
10. Co to jest pozwolenie przywozu (licencja importowa)?
-
11. Jakie są rodzaje ubezpieczeń transportowych CARGO?
-
12. Co to jest towar o znaczeniu strategicznym?
-
13. Co oznacza skrót ADR?
-
14. Jakie towary określamy mianem towarów niebezpiecznych?
-
15. Co to jest Dokument SAD?
-
16. Co to jest Dokument EUR 1?
-
17. Co to jest Dokument T2L?
-
18. Co to jest Karnet ATA?
-
19. Co to jest Rejestr EORI?
-
20. Co to jest fumigacja?
-
21. Jakie są rodzaje opakowań drewnianych?
-
22. Jakie opakowania nie podlegają fumigacji?
-
23. Jakie jest oznakowanie opakowania które zostało sfumigowane?
-
24. Co to jest oznakowanie CE oraz deklaracja zgodności produktu?
-
25. Co to jest konosament?
Konosament (Bill of Lading) skrót B/L – to morski list przewozowy, dokument potwierdzający odbiór określonego ładunku na statek. Posiadacz tego dokumentu może w porcie docelowym odebrać przesyłany ładunek. Konosament jest papierem wartościowym, na podstawie którego można przenieść prawa własności towaru, jest dowodem zawarcia umowy o przewóz i odgrywa główną rolę w handlu międzynarodowym. Konosament jako papier wartościowy reprezentuje towar, na który go wystawiono i stanowi prawo do towaru, a w szczególności prawo dysponowania nim. Jest przedmiotem transakcji handlowych jest sprzedawany i kupowany. -
26. Co zrobić w przypadku zagubienia konosamentu?
-
27. Co to jest SeaWayBill?
-
28. Co to jest Telex Release?