FAQ
1. Wybór gestii transportowej – FOB czy CIF w imporcie?
2. Co oznacza sformułowanie door-to-door?
3. Jak przebiega proces realizacji transportu?
4. Jakie są podstawowe dokumenty handlowe wymagane do odprawy celnej w imporcie?
5. Jakie są podstawowe dokumenty handlowe wymagane do odprawy celnej w eksporcie?
6. Co oznacza pojęcie „okres wolny od opłat za demurrage i detention”?
7. Co oznacza skrót ETD/ETA?
8. Jakie są ograniczenia wagowe w ruchu drogowym w Polsce?
9. Na czym polega konsolidacja przesyłek?
10. Co to jest pozwolenie przywozu (licencja importowa)?
11. Jakie są rodzaje ubezpieczeń transportowych CARGO?
12. Co to jest towar o znaczeniu strategicznym?
13. Co oznacza skrót ADR?
14. Jakie towary określamy mianem towarów niebezpiecznych?
15. Co to jest Dokument SAD?
16. Co to jest Dokument EUR 1?
17. Co to jest Dokument T2L?
18. Co to jest Karnet ATA?
19. Co to jest Rejestr EORI?
20. Co to jest fumigacja?
21. Jakie są rodzaje opakowań drewnianych?
22. Jakie opakowania nie podlegają fumigacji?
23. Jakie jest oznakowanie opakowania które zostało sfumigowane?
24. Co to jest oznakowanie CE oraz deklaracja zgodności produktu?
25. Co to jest konosament?
Konosament (Bill of Lading) skrót B/L – to morski list przewozowy, dokument potwierdzający odbiór określonego ładunku na statek. Posiadacz tego dokumentu może w porcie docelowym odebrać przesyłany ładunek. Konosament jest papierem wartościowym, na podstawie którego można przenieść prawa własności towaru, jest dowodem zawarcia umowy o przewóz i odgrywa główną rolę w handlu międzynarodowym. Konosament jako papier wartościowy reprezentuje towar, na który go wystawiono i stanowi prawo do towaru, a w szczególności prawo dysponowania nim. Jest przedmiotem transakcji handlowych jest sprzedawany i kupowany.26. Co zrobić w przypadku zagubienia konosamentu?
27. Co to jest SeaWayBill?
28. Co to jest Telex Release?